ده نکته ای که شما برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی باید بدانید

رده : طراحی داخلی, مقالات, وب نوشت
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

interior_designer-e

آیا شما از اطرافیان خود در رابطه با سلیقه و استعداد در زمینه دکوراسیون داخلی تعریف و تمجیدی می شنوید؟
آیا مبلمان ها، ها، و دکوراسیون ها برای شما بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و به عبارتی عاشق آن هستید؟

اگر پاسخ شما در ارتباط با سوالات مطرح شده مثبت است، ممکن است حرفه ای به نام طراحی داخلی برای شما مناسب باشد. لازم است قبل از تغییر و انتخاب حرفه طراحی داخلی نکاتی را درباره دنیای گسترده و زیبای دیزاین بدانید.

درانتخاب این حرفه و مسیر مسایلی وجود خواهد داشت که طراحان داخلی با آن مواجه هستند و قبل از هر تصمیمی دانستن عنوان های ارایه شده که شاید در آینده حرفه ای خود قابل تجدید نباشند جزو اصول بنیادین وآغازین شما دراین مسیر هستند.

۱- تفاوت بسیاری بین دو واژه دکوراتور و دیزاینر وجود دارد.
یک داخلی (دیزاینر) با فردی که به حرفه دکوراسیون داخلی می پردازد کاملا متفاوت می باشد، این تفاوت در یک کلمه تفاوت در آموزش است. دوره های آموزشی و تحصیلات آکادمیک نقطه برجسته ای است که شما را از یک دکوراتور متفاوت می سازد، هر فردی می تواند یک دکوراتور باشد ولی بدون آگاهی از آموزشها هر فردی نمی تواند یک دیزاینر و داخلی باشد.

به سادگی با بررسی رنگها، تجهیزات، شناختی از ها و موارد مرتبط با دکور هر فردی میتواند به کسب و کار در زمینه دکوراسیون داخلی با چاپ یک کارت ویزیت و کار با مشتریان بپردازد.
این اصولا بد نیست، اما داشتن پس زمینه های آموزشی بسیار مهم و ضروری هستند و از طرفی دیگر این آموزش و کسب دانش برای یک طراح داخلی باید دارای اعتبار باشد، داشتن مدرکی درمقطع کاردانی، کارشناسی دراین زمینه و یا بالاتر نقطه برجسته ای است که شما را متفاوت می سازد. اولین گام و کمترین تلاش اولیه ای که میتوانید داشته باشید!

انتخاب با شماست، آیا میخواهید ادامه دهید؟ به دنبال دوره های آموزشی و مقاطع تحصیلی باشید؟ یا سریعا به دنیای دکوراسیون داخلی قدم بگذارید؟

White-and-Red-Wall-Interior-Design-ideas1

۲- آیا در خود استعداد طراحی (دیزاین) را می بینید؟
ممکن است پاسخ شما قاطع و شفاف باشد، اما برای تبدیل شدن به یک دیزاینر در فیلد طراحی داخلی شما نیاز به یک استعداد ذاتی در ارتباط با شناخت رنگ، مفهوم و درک فضا، و دارید.

تنها به خاطر اینکه شما دکور خانه خود را دوست دارید، تمجیداتی از اطرافیان شنیده اید، و افراد فکر می کنند که حرفه طراحی داخلی برای شما بهترین انتخاب است ایده هایی کافی برای شما به عنوان طراح داخلی نیست، هر چند قطعا این موارد گام اولیه و بزرگی محسوب می گردند.

علاقه های خود را بررسی نمایید، پس از این بررسی به انجام آنچه دوست دارید بپردازید در یک ارزیابی ساده شاید پاسخی متفاوت با آنچه شما تصور می کنید نهفته است.
آیا مطمین هستید طراح داخلی بودن یک حرفه همیشگی و آینده شماست؟

۳- طراحی داخلی بازی با خط، رنگ و یا یک سرگرمی نیست.
هر چند رنگ، مبلمان، چیدمان ها، اکسسوری ها، های جذاب و… المانهای مهمی در طراحی داخلی هستند اما جنبه های دیگر این فیلد نه تنها سرگرمی به نظر نمی رسد بلکه بیشتر یک کار طاقت فرسا می باشد.

طراحان داخلی از تاریخ طراحی، استراکچرهای ساختمان و کدهای آن، و ، مفاهیم درک حجم و فضا، اصول روانشناسی و اخلاق، فنی، و کار، آشنایی با نرم افزارهای طراحی و… دانش های دیگر در این زمینه آگاه هستند.

آگاهی و دانش پیرامون این موارد و مفاهیم دیگر برای یک طراح داخلی ضروری است، به دلیل اینکه مخاطبان شما تنها افرادی برای طراحی داخلی مسکونی نیستند آنها طیف وسیعی از تمام صنف ها و مشاغل مانند صاحبان کسب و کار، معماران، سازندگان، تولید کنندگان و یا مقامات رسمی و اداری شرکت ها می باشند.
یک طراح موفق فردی است که به تمامی دانش فیلد حرفه خود آگاه است و نسبت به مشاغل، صنف ها و تخصص های دیگر، در راستای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود آگاه می باشد.

living-room-interior-design

۴- درآمد از طراحی داخلی
پس از هزینه‌های سنگین تحصیل، ارتقا دانش و گسترش آن چگونه سرمایه در حرفه خود جذب نماییم؟ پاسخ: بستگی دارد.
به طور مثال آمارنشان می دهد درآمد یک طراح داخلی در کشور آمریکا مبلغ ۴۰/۶۳۰ دلار در سال می باشد! و این مبلغ بستگی به عواملی مانند تحصیلات، سوابق و تجربه های کاری، اعتبار و بزرگی آن شرکت، محل و یا نوع فعالیت آن می باشد. به عنوان مثال طراحی که در یک شرکت تولید مبلمان فعالیت دارد نسبت به طراحی که در یک شرکت بزرگ معماری به فعالیت طراحی می پردازد به صورت منطقی درآمد کمتری خوهد داشت.
طبیعی می باشد که تجربه، سوابق کاری، و دانش عواملی هستند که جهت کسب درآمد بیشتر نقش بسزایی خواهند داشت.

۵-شما نیاز دارید با مردم باشید.
اگر شما از هر طراح داخلی از تجربه‌های کاری خود بپرسید قطعا داستانهای وحشتناکی از مشتریان گذشته برایتان بازگو خواهند کرد!
مردم بسیار دقیق هستند و به جزییات توجه می کنند به خصوص هنگامی که وارد منزل خود می شوند.
در حالی که برخی از مخاطبان شما اهداف روشنی از آنچه می خواهند دارند، دیگران ممکن است به دلیل نداشتن یک خواسته شفاف و بیان آن و عدم کشف اهداف بالقوه مشتری از طرف شما ، در نتیجه انجام و اتمام پروژه از کار شما ناراضی و شاکی باشند.
یک دیزاینر و طراح موفق فردی است که برای مشتریان خود جذاب و گاهی خواننده ذهن آنهاست، فردی که خواسته های کارفرما را به خوبی دریافت، کشف و درک می کند. فردی که می تواند مخاطب خود را به راهکارهای بهینه و پیامدهای مطلوب آن هدایت نماید و در انتخاب بهترین گزینه های طراحی به صورت کامل و مسلط همه جوانب را کنترل نمایند.

طراحان داخلی موفق کسانی هستند که مانند شعبده بازی بهترین توازن را بین خواسته مشتری و تصمیم طراحی بهینه ایجاد می نمایند. این یک رقص کیک-واک نیست این کمترین کار ممکن هست.

۶- توسعه رزومه ()
چیزی که با هزاران کلمه توضیح داده می شود تنها با یک تصویر بازگو می شود. این قطعا زمانی که یک طراح داخلی رزومه خود را ارائه می دهد صادق است.

شما می‌توانید ساعت‌ها و روزها درباره انتخاب رنگ، بافت، و… برای کارفرما صحبت کنید اما تنها با نمایش چندین کار برجسته و پروژه های گذشته، طرح های موفقی که به انجام رسیده اند دیگر نیاز به توضیحات، تفسیرها و سخنرانی های برجسته برای مخاطب نمی باشد.

چگونه یک پورتفولیو داشته باشیم؟
اگر شما تازه به بازار کار وارد شده‌اید، ممکن است جهت جمع آوری رزومه خود نیاز داشته باشید در ابتدا چندین پروژه به رایگان و یا با دستمزدی بسیار پایین انجام دهید این بهترین روشی است که تا به حال پاسخگوی پورتفولیو بوده و همچنین با این روش خود را به بازار طراحی داخلی معرفی کرده اید و در آینده نیز ارتباطی برای گسترش حرفه خود ایجاد شده است.

white-kitchen-pendant-light

۷- شما محکوم به رقابت هستید.
طراحی داخلی یک کسب و کار رقابتی است، کلید موفقیت شما در این است که مخاطبان را به خود جذب نمایید. همانطور که در مورد بالا عنوان شد داشتن پورتفولیوی موفق و شگفت انگیز به شما کمک خواهد کرد. عنصر کلیدی داشتن دانش بیشتر و گسترش آن می باشد، قطعا شما هرچه بیشتر بدانید از دیگران برجسته تر و موفق تر هستید.به عنوان مثال با توجه به روند آینده و رشد روز افزون جمعیت ، طراحی برای سالمندان، و معماری مدرن را در فیلد خود قرار دهید، کسب دانش و مسیر به سمت طراحی روز شما را از رقیب های دیگر متمایز می سازد.

همچنین همراستا با فعالیت خود به صورت مداوم به روز باشید، نشریات و مقالات را مطالعه نمایید، اهداف و برنامه های طراحان بزرگ را بررسی کنید و با طراحان و اساتید در ارتباط باشید، در زمانی که رقابت بالا می باشد شما جهت جذب پروژه های بیشتر و موفقیت نیاز دارید که بیشتر فعالیت نمایید، پس مداوم به روز باشید، به روز باشید و به روز باشید…

۸-فرصت های حرفه ای برای طراحان مجازی
زمانی که مردم به طراحان نیاز دارند ممکن است از هر نقطه ای از جهان و از هر کشوری آنها را به کار گیرند. قطعا طراحی از راه دور یک نقطه عطف برای طراحان می باشد.

با سپاس از تمام اختراعات مدرن، وسایل ارتباطی راه دور، اسکایپ ها، نرم افزار ها، اپلیکشن ها و شبکه های مجازی که راهی برای دستیابی طراحان به نقاط دیگر و دسترسی مردم به طراحان را امکان پذیر کرده است.

modern-kitchen

۹-آگاهی از استانداردها و قوانین موقعیت زمانی
جایی که در صورت اجتناب از یادگیری قوانین و استانداردها شما را به سمت یک دکوراتور خواهد برد و نه یک طراح حرفه ای، ممکن است این دانش برای شما هیجان انگیز نباشد اما لازم است به طور مثال درباره تحمل بار دیوارها، استحکام ، کدها و قوانین تاسیسات، و کدهای سیستم برق ساختمان بدانید.

قوانین شهرداری و ساختمان سازی، کد های ساختمان، شرایط معماری و ساخت و ساز و… دانشی است که شما را از دکوراتورها متفاوت می سازد.

۱۰-این سبک شما نیست، سبک آنهاست!
در حالی که شما به عنوان یک طراح می توانید طیف گسترده ای از استایل ها و سبک ها را به مخاطبان خود ارائه دهید، در نظر داشته باشید که ایده و استایل ارائه شده بهترین انتخاب و مناسب ترین از طرف کارفرما باشد.

برخی از طراحان گزینه های مناسبی به جهت انتخاب برای کارفرما ارائه نمی دهند و یا این محدودیت با توجه به برنامه های مالی و هزینه کارفرما انجام می گیرد.

به عنوان مثال: شما ممکن است به عنوان طراح برای سالها پروژه هایی انجام دهید، که سبک و استایل شما قربانی فاکتورهای محدود کننده شده است، و هرگز پروژه هایی مناسب با ایده های شما اجرا نشده باشد، در حقیقت به خاطر داشته باشید در این زمان، این سبک و استایل شما نیست این استایل مشتریان شماست.

Interior-Design-Society-interior-design-greg-natale-design-my-room-interior-design-tool

تمام حقوق محفوظ است، استفاده از محتوا، نقل قول و یا اشتراک با ارجاع به منابع آزاد می‌باشد.

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

دیدگاه شما:


Loading Facebook Comments ...
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram