کتاب ارگونومی در فرایند طراحی خودرو

رده : ارگونومی و آنتروپومتری, ایبوک, طراحی صنعتی
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

Untitled-1

از آنجایی که صنعت خودرو هر روز با رقابت های دشوار و محدودیت های شدید اقتصادی مواجه است، تولید کنندگان جهت رضایت مشتریان بالقوه، به دست آوردن سهم بیشتری از بازار و رقابت با کمپانی های بزرگتر به طور مستمر بر افزایش عملکرد، آسایش، راحتی، ایمنی، گشتالت و زیبایی شناسی محصولات خود متمرکز می باشند.

مبنای نویسنده کتاب بر پایه چهل سال تجربه در زمینه های پژوهش، بررسی عوامل انسانی، مهندسی و مدیریت، و همچنین به عنوان آموزش دهنده ای که سالها به مطالعات دربررسی عوامل و فاکتورهای انسانی، آنالیز و در فرآیند تولید وسایل نقلیه پرداخته است، می باشد. این کتاب طیف وسیعی از مسایل دخیل با طراحی وسایل نقلیه از خودرو های سبک و یا سنگین را بررسی می نماید و همچنین روشهای ارزیابی بهینه و مناسب جهت جلوگیری از بروز خطاها و اشتباهات پر هزینه با تمرکز بر اطمینان از رضایت مشتریان ارایه می دهد.

محتوای کتاب با تعاریف، اهداف ارگونومی، تاریخجه، و رویکردهای ارگونومی آغاز می گردد. پردازش اطلاعات، قابلیت ها و محدودیت ها در طراحی خودرو، ویژگی های انسانی و مباحثی مانند ، بیو مکانیک، خطاهای انسانی در آغاز در نظر گرفته می شوند و سپس نویسنده به بررسی چگونگی وضعیت یا پوزیشن راننده و سرنشینان در فضای داخلی خودرو و چگونگی بررسی پکیج های طراحی مدلهای کامپیوتری و آنالیز ابعاد وسیله نقلیه به کمک کامپیوتر ها می پردازد.

تلاش نویسنده در محتوای ارایه شده کتاب ، جهت رسیدن به یک محصول برتر در صنعت خودرو می باشد که به طور کلی در استودیوهای طراحی و تیم های توسعه محصول مورد بحث قرار می گیرند.

فایل ایبوک نسخه اصلی کتاب با قابلیت چاپ و پرینت می‌باشد، جهت مرور، بررسی مشخصات و دانلود به ایبوک استور بانی فرم مراجعه فرمایید:
▼ دانلود کتاب ارگونومی در فرایند طراحی خودرو
Ergonomics in the Automotive Design

About:
The auto industry is facing tough competition and severe economic constraints. Their products need to be designed “right the first time” with the right combinations of features that not only satisfy the customers but continually please and delight them by providing increased functionality, comfort, convenience, safety, and craftsmanship. Based on the author’s forty plus years of experience as a human factors researcher, engineer, manager, and teacher who has conducted numerous studies and analyses, Ergonomics in the Automotive Design Process covers the entire range of ergonomics issues involved in designing a car or truck and provides evaluation techniques to avoid costly mistakes and assure high customer satisfaction.

The book begins with the definitions and goals of ergonomics, historic background, and ergonomics approaches. It covers human characteristics, capabilities, and limitations considered in vehicle design in key areas such as anthropometry, biomechanics, and human information processing. It then examines how the driver and the occupants are positioned in the vehicle space and how package drawings and/or computer-aided design models are created from key vehicle dimensions used in the automobile industry. The author describes design tools used in the industry for occupant packaging, driver vision, and applications of other psychophysical methods. He covers important driver information processing concepts and models and driver error categories to understand key considerations and principles used in designing controls, displays, and their usages, including current issues related to driver workload and driver distractions.

The author has included only the topics and materials that he found to be useful in designing car and truck products and concentrated on the ergonomic issues generally discussed in the automotive design studios and product development teams. He distills the information needed to be a member of an automotive product development team and create an ergonomically superior vehicle.

▼ DOWNLOAD 

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

دیدگاه شما:


Loading Facebook Comments ...
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram