«ایپسِی» باربِر و آزگِربای

رده : تاریخچه, شناخت مواد, مقالات, نمادهای طراحی معاصر, وب نوشت
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

«ایپسِی»  باربِر و آزگِربای

در سال ۲۰۰۴، شرکتِ در حالِ طراحی و توسعه‌ی نوشیدنی جدیدی به نامِ «ایپسِی» بود. طراحی یک بطری خلاقانه برای این محصول تازه به این زوجِ سپرده شد و باربِر و آزگِربای، به رغمِ بی‌تجربگی در زمینه‌ی طراحی بسته‌بندی، بار دیگر در گستره‌ی طراحی فروش زبانزد شدند.

حقیقت آن است که مدیرانِ کوکاکولا، از بی‌تجربگی باربِر آزگِربای در این زمینه آگاه بودند و به عمد این پروژه‌ی تازه را به آن دو سپردند. آنها بر این باور بودند که یک طراحِ بی‌تجربه یا کم‌دانش در زمینه‌ی طراحی بسته‌بندی، آنها را واردِ مسیرِ تازه و جالبی خواهد کرد. طرحِ باربِر آزگِربای نخستین بطری نامتقارن کوکاکولا بود که پس از چالش‌های فنی بسیار و تغییراتی در فرم سرانجام به تولید رسید و خود را از بطری‌های رقیب بر روی قفسه‌ی فروشگاه‌ها متمایز کرد.

ایپسی، یک نوشیدنی سالم غیرگازدار از عصاره‌ی یک گیاهِ آفریقایی با ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها بود که با طرحِ نوآورانه‌ی باربِر آزگِربای چهره‌ی تازه‌ای به ِ پرآوازه‌ی کوکاکولا بخشید. این بطری پلاستیکی زیبا از جنسِ پلی‌اتیلن ترفتالات ، امروزه در تعدادِ ۱/۲ میلیون بطری در روز تولید می‌شود و نمایانگرِ گستره‌ی تأثیرگذاری یک طراح و اهمیتِ مسؤولیتِ اجتماعی اوست.

ipsei Soft Drink Bottle, Designed by Barber Osgerby, Manufactured by Coca Cola, 2005.
تمام حقوق محفوظ است، استفاده از محتوا، نقل قول و یا اشتراک با ارجاع به منابع آزاد می‌باشد.

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

دیدگاه شما:


Loading Facebook Comments ...
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram