نمایشگاه های تجاری

رده : اصطلاحات, طراحی داخلی, مقالات, وب نوشت
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

نمایشگاه های تجاری

-طراحی برای نمایشگاه :

به منظور فروش کالاها و خدمات به صنعت سودآوری مبدل شده است. به موازات این تغییر، طراحی ها نیز پیچیده تر شده است. نمایشگاه های تجاری و نمایشگاه های تخصصی نیز همانند دیگر نمایشگاه ها پیشرفت کرده اند به گونه ای که موزه ها و نمایشگاه های سیار را سازماندهی می کنند. حیطه عامل مهمی در ایجاد ارتباط میان طراحان با آرشیتکت ها و طراحان مسابقات و طراحان محیط و طراحان داخلی است. این طراحان علاوه بر تخصص در حرفه خود، از مهارتشان در بازاریابی و نمایندگی فروش محصولات نیز استفاده می کنند.

-نمایشگاه های تجاری
نمایشگاه های تجاری غالبا محصولات و خدمات یک کارخانه را ارائه می کنند. این نمایشگاه ها مخاطبان خاصی از مشتریان و رقبای صنعتی را مدنظر دارند. با وجود آن که هدف برخی از این نمایشگاه ها جلب عموم مردم است ولی هدف اغلب آن ها جلب صاحبان صنایع است.
نمایشگاههای تجاری که معمولترین نمایشگاه هایی هستند که طراحی برایشان صورت می گیرد، غالبا میزبان صنایع مختلف هستند و معمولا ظرفیت صدها و حتی هزاران غرفه را دارا هستند. از آنجایی که هدف نمایشگاههای تجاری تبلیغ صنایع و کارخانجات است، لذا برای هماهنگ شدن با تغییرات شرکت لازم است بطور مرتب باز طراحی شوند. طراحی این نمایشگاه باید به سرعت انجام گیرد. مدت زمان طراحی این نوع نمایشگاه ها از سایر نمایشگاه ها کمتر است، و ساخت یک نمایشگاه بزرگ در حدود دو ماه است. معمولا زمانبندی پروژه از پیش تعیین شده و محدود است، لذا در صورت بروز هر تغییری در طراحی باید به سرعت تصمیمات جدید گرفته شود. اگر نمایشگاه در موعد مقرر آماده نشود، وجود آن بی فایده است.

دوره زمانی این نمایشگاه ها به مشتری و نوع صنعت بستگی دارد. از یک نمونه طراحی برای نمایشگاه های ۳ تا ۵ روزه بسته به این که سالانه ویا این که چندین بار در طول سال در مکانهای مختلف برگزار شوند، میتوان بین ۱ تا ۵ سال استفاده کرد. غرفه های نمایشگاهی باید تا حد امکان انعطاف پذیر و بادوام طراحی شوند تا بتوانند در نمایشگاههای مختلف استفاده شده و مخاطبان بیشتری را جلب نمایند. نمایشگاه ها برخلاف موزه ها محلی برای فروش کالا و خدمات هستند، لذا باید پیام نمایشگاه را روشن و سریع به مخاطبان برسانند. معمولا نمایشگاه های تجاری اروپا وسیع بوده و توسط آرشیتکت ها طراحی می شوند. در آمریکا طراحی و ساخت نمایشگاه در یک کارخانه انجام می شود و این مجموعه های سالانه با هم صدها پروژه را انجام می دهند. غرفه هایی که برای نمایشگاه ها طراحی میشوند، اغلب کیت یا سیستمی از قطعات است که قابلیت های مورد نیاز جهت برپایی غرفه را برای مدت معین دارند.

یک استودیو مستقل طراحی سالانه بین ۱ تا ۲۵ نمایشگاه طراحی می کنند و برای این کار از مواد و تکنیکهای طراحی و آزمایش های خاص خود استفاده می کنند. خصوصت دیگر استودیو طراحی مستقل این است که تخصصشان منحصر به طراحی نیست. تجاربی که آنان در زمینه هنر، ،طراحی داخلی، و استفاده از چندرسانه ای و مدیا دارند به آنها در طراحی نمایشگاه تجاری کمک می کند.
طراحی نمایشگاه تجاری دست طراحان خلاق را در انجام فعالیت ها باز می گذارد. طراحی نمایشگاه های تجاری برای طراحان محیطی که سالها برای تکمیل پروژه شان تلاش می کنند، گاهی رضایتبخش است. اتخاذ تصمیم برای ارائه آنها باید بسرعت و همگام با زمانبندی انجام شود. معمولا کارفرمایان در فرآیند طراحی حضور ندارند لذا باید طراحان از نظرات آن ها مطلع باشند و براساس آن طراحی را انجام دهند.

تمام حقوق محفوظ است، استفاده از محتوا، نقل قول و یا اشتراک با ارجاع به منابع آزاد می‌باشد.

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

دیدگاه شما:


Loading Facebook Comments ...
Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On Instagram